top of page
  • Simple Plants

Brownie dyniowe



Sezon na dynię powoli dobiega końca. Ja w tym roku postanowiłam wykorzystać go na całego. W sklepach znajdziemy najróżniejsze jej rodzaje, ja tym razem wybrałam dynię muscat zwaną inaczej dynią prowansalską. Był to strzał w dziesiątkę, swoją konsystencją i smakiem niezwykle przypominała mi melona, natomiast po upieczeniu otrzymałam słodki i soczysty miąższ idealny do wypieków.


Za oknem pogoda chwilami niemal jak w sierpniu, ale ochota na słodkie rośnie z każdym dniem. Tym razem postawiłam na nową wariację na temat dobrze znanego wszystkim brownie. Dodatek dyni sprawił, że konsystencja ciasta stała się niemal budyniowa, co jak dla mnie jest dużym plusem. Zdecydowałam się także na gorzką czekoladę z dużą ilością kakao, której smak podkreśliłam, dodając mocne espresso do powstałej masy. Brownie wyszło kremowe i bardzo lekkie, idealne dla ludzi lubiących eksperymentować w kuchni.



SKŁADNIKI:

( blaszka 24x28cm )


2 szklanki mąki owsianej

3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

2 łyżeczki cukru wanilinowego

4-5 łyżek cukru

2 łyżki kakao

2 kubki puree z dyni ( ja użyłam odmiany muscat, która ma bardzo słodki miąższ )

100 g czekolady 74%

1/2 szklanki oleju rzepakowego

2 łyżki espresso

 

1. W dużej misce mieszany wszystkie suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, cukry i kakao.

2. Dodajmy puree z dyni i mieszamy aż powstanie w miarę jednolita masa.

3. Czekoladę wraz z olejem umieszczamy w rondelku i rozpuszczamy w kąpieli wodnej, cały czas mieszając.

4. Kiedy czekolada stanie się płynna dodajemy ją do reszty składników i dokładnie mieszamy rózgą.

5. Na sam koniec dodajemy espresso, które wzmocni smak czekolady w cieście.

6. Piekarnik nastawiamy na 200 °C.

7. Blaszkę wykładamy papierem i wlewamy do niej masę.

8. Brownie pieczemy około 30 min, z krojeniem czekamy aż ostygnie.

bottom of page